Lease-auto naast de latex
verbinden + creëren = impactvolle joint promotion
Je bent een automerk en wil graag in samenwerking met een leasemaatschappij, één van jouw modellen ergens anders onder de aandacht brengen dan in een platgeslagen showroom.
We gaan een samenwerking aan met een bouwmarkt en geven cadeaubonnen weg bij het sluiten van een nieuwe private lease overeenkomst…
Klinkt simpel en dat is het ook!
Door de opvallende combinatie van een Automerk, Leasemaatschappij en Bouwmarkt, krijg je direct aandacht. Succes komt door de goede inzet van de klantenbases, de juiste communicatie en inzet van de juiste communicatiemiddelen.
De volgende punten hebben het tot een spraakmakend succes gemaakt:
Bouwmarkt
- Advertentie voorpagina krant met oplage van +/- 6.000.000 exemplaren
- Nieuwsbrief naar +/- 800.000 abonnees
- Verwijzing homepage naar leasemaatschappij
- Landingspagina met informatie over leaseactie
- A0 posters
- Interne communicatie over de campagne
Leasemaatschappij
- Landingspagina met info waar de klant de auto kan aanvragen
- Communicatie in relevante media omtrent private lease actie
- POS materiaal in bouwmarkt en bij de occasionshowroom van leasemaatschappij
Overig
- Extra incentive, cadeaukaart bij sluiten contract zorgt voor extra (nieuwe) traffic naar bouwmarkt
- 166 deelnemende winkels
- Alle communicatie rondom het model verloopt met vermelding van de naam van de leasemaatschappij en bouwmarkt
- Principe private lease wordt heel duidelijk gecommuniceerd. Men krijgt inzage in voor- en nadelen omtrent private lease vs koop, financiële gevolgen en de voorwaarden