Engage
before
you
activate
😉

Je hebt een award winning ATL campagne lopen, mensen reageren positief op je propositie. Concurrenten kijken jaloers naar jou. 

Alleen jij weet dat je nog een stap mist, voordat ze ook daadwerkelijk klant gaan worden en dat je de mensen moet helpen die stap te zetten.
Spark Agency to the rescue…

Challenge

Samen kijken we naar de doelgroep waar de uitdaging ligt. We ontdekken waar wij ze mee kunnen raken en zo versterken we het concept.

 

REAN

We gebruiken het REAN-framework (Reach – Engage – Activate – Nurture) en brengen zo jouw contact-/communicatiestrategie in beeld.

 

Customer Journey

We bepalen samen welke interactiemomenten (touchpoints) jouw organisatie met de klant heeft en welke we kunnen gebruiken voor deze campagne. Verder brainstormen we samen met jou over andere mogelijkheden, om een eerste stap te gaan zetten, bijvoorbeeld door een versterkende joint promotion te ontwikkelen.

 

Conversion Optimization

We controleren jouw campagne op de call-to-actions, bekijken vanuit Cialdini welke overtuigingsprincipes je hebt gehanteerd, analyseren je responspagina’s en schrijven een CRO strategie. Nadat alle optimalisatie instrumenten zijn aangebracht en jij inzicht hebt in de funnel, gaan we de kanalen waar we succes hebben, opschalen. 

 

Stel je richt je op mannen van 40 – 60 jaar, dan starten we bijvoorbeeld met een demografisch gefocuste online campagne:

  • Display op sites die voornamelijk mannelijke doelgroep hebben
  • Een DM op de mat in huishoudens met mannen van 40 – 60 jaar
  • Een promotieteam bij de lokale slager en sportwinkel
  • Steeds met als doel om mannen uit te dagen mee te doen

Elke stap wordt gemeten, geoptimaliseerd en bij succes opgeschaald.

Grote uitdagingen, weinig regels, veel tijdsdruk: onze sweetspot.

Ready?

Set.

Spark!