Hokjesdenken voor gevorderden

Insights

Hokjesdenken voor gevorderden

Inzicht in je klanten is essentieel. Als je weet wie je grootste fans zijn, kun je nieuwe fans creëren! 

Heb je al een klantenbestand? Of ben je juist op zoek naar een doelgroep met bepaalde kenmerken? Of wil je weten waar in Nederland jouw potentiele doelgroep zich bevindt?

Spark Agency helpt je hierbij!

We analyseren wie je klanten zijn, waar ze wonen, en wat ze beweegt. Dit doen we door middel van onze profielanalyse.

Spark Agency kan op basis van postcodes en huisnummers van het huidige klantenbestand een analyse doen. Voor een representatief resultaat is een bestand van 1000 tot 5000 records aan te raden.

De selectie die de opdrachtgever aanlevert, hangt af van het doel van de vervolgacties. Er kan bijvoorbeeld een selectie gemaakt worden van de meest loyale klanten, de meeste bestedende klanten, of de klanten die het best reageren op marketinginspanningen. 

De analyse die Spark doet, geeft inzicht in de ledenprofielen en hun ‘look-a-likes’. Zo kunnen wij bepalen wie de klanten zijn en hoe groot de potentiële doelgroep is in Nederland.

Spark Agency onderscheidt 9 categorieën die opgebouwd zijn uit 42 onderliggende subcategorieën. Deze persona’s geven de klantengroep een gezicht en kunnen helpen om een relevante communicatiestrategie te ontwikkelen.  

Hoofdcategorieën zijn bijvoorbeeld de modale plattelanders, moderne middenklassers of de huiselijke senioren. De subcategorieën zijn bijvoorbeeld; de soepele gezinnen, de stadse professionals of de zoekende starters.

Op basis van de profielanalyse, kan de verdere strategie bepaald worden, waarbij Spark je uiteraard graag adviseert en helpt in de uitvoering.

The customer's perception is your reality.

– Kate Zabriskie

Ready?

Set.

Spark!