Neuromarketing
Click here to use brain
Inzicht in je klanten is essentieel. Als je weet wie je grootste fans zijn, kun je nieuwe fans creëren! Heb je al een klantenbestand? Of ben je juist op zoek naar een doelgroep met bepaalde kenmerken? Of wil je weten waar in Nederland jouw potentiele doelgroep zich bevindt?
Spark Agency helpt je hierbij!
6 Breinprincipes
Bij het vormen van sterke neurale netwerken zijn er zes principes die dit proces ondersteunen. Focus, Herhaling, Voortbouwen, Emotie, Creatie en Zintuiglijk rijk. Dit model is ontwikkeld door het BCL Instituut en wordt toegepast in trainingen en onderwijs. Spark Agency gebruikt dit model ook voor communicatie doeleinden.
Emotie
Maak ’t spannend en uitdagend
Creatie
Actief aan de slag, laat dieper nadenken
Zintuiglijk rijk
Voelen, proeven, ruiken, zien... zet zoveel mogelijk zintuigen in beweging
Focus
Maak 't aandachtig, nuttig, voorstelbaar en realistisch
Herhalen
Dezelfde boodschap, maar op verschillende momenten en steeds een beetje anders
Voortbouwen
Sluit aan op voorkennis, maak gebruik van associaties
7 manieren om te overtuigen (Cialdini)
Dr. Robert Cialdini heeft wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de reden dat mensen “Ja” zeggen op een verzoek en waardoor dit proces beïnvloed wordt. In zijn boek “Influence: The Psychology of Persuasion” heeft hij 6 principes benoemd die de kracht van het beïnvloeden uitleggen. Later heeft hij daar nog een 7e aan toe gevoegd.
- Commitment en consistentie (Commitment)
- Wederkerigheid (Reciprocity)
- Sympathie (Liking)
- Sociale bewijskracht (Social proof)
- Autoriteit (Authority)
- Schaarste (Scarcity)
- Eenheid (Unity)
Spark Agency gebruikt deze principes in de CRO-analyses, in het uitwerken van de Reasons-to-Believe en in alle materialen die ontwikkeld worden.
It is easier to resist at the beginning than at the end.
– Leonardo Da Vinci